Foto: Lagkagehuset

Danskerne kan ikke få nok: “Det bedste fastelavnsbolleår nogensinde”

Lagkagehuset melder om en spektakulær sæson, hvor især salget af fastelavnsboller med hjemmelevering hitter.

Det er vel nok det mindst overraskende, du læser i dag. At danskerne konsumerer og dokumenterer deres køb af fastelavnsboller i stor, stor stil har enhver med en Instagram-profil kunnet se de senere år.

Og selvom det vel at mærke først er fastelavn på søndag, er 2023-salget allerede godt i gang,.

Lagkagehuset har meldt ud, at deres fastelavnsboller er populære som aldrig før, og det er de selvfølgelig stolte af. Især fordi de netop har lavet et samarbejde med Wolt.

Så nu behøver danskerne ikke engang at forlade sofaen for at få en bolle med creme og glasur leveret til døren. Mere end 20.000 boller har allerede fået en cykel- eller knallerttur i en blå termotaske.

“Danskerne har de seneste år virkelig fået øjnene op for fastelavnsboller. Det ser vi heldigvis igen i år – både i vores butikker, på vores app og gennem vores nye samarbejde med Wolt. Det har været en spektakulær sæson, og alt ser ud til, at det bliver et af de bedste fastelavnsbolleår nogensinde,” siger Søren Bo Steendahl, Head of Group Digital hos Lagkagehuset, i en pressemeddelelse.

Veganske tider

I år har Lagkagehuset introduceret en ny bolle, der hedder Hindbærballade, men det helt store hit har været en vegansk variant af fastelavnsbollen. Faktisk er det den tredje mest solgte bolle i år – på tværs af alle landsdele.

Også hos Burger King, der for første gang er hoppet med på fastlavnsbolle-vognen i år, har efterspørgslen været stor. Deres såkaldte Semlaburger har været at finde i 10 udvalgte restauranter, og de har haft svært ved at følge med.

Det får nu Burger King til at udvide med endnu flere fastelavnsboller.

“Efterspørgslen har sågar været så stor, at vi har besluttet at Semlaburgeren fra i dag af skal kunne købes i alle restauranter på tværs af kongeriget. Naturligvis med forbehold for, at restauranterne kan have udsolgt, hvilket vi har oplevet i flere restauranter siden lanceringen. Vi er stolte over, at så mange danskere har inkluderet vores Semlaburger i deres fastelavnsbollejagt, og det glæder os, at vi nu kan tilbyde den i hele kongeriget op til fastelavn på søndag,” siger Marcus Voldum, presseansvarlig i Burger King.

Hos brancheforeningen Bager- & Konditormestre i Danmark er man glade for, at fastelavnsbollen har udviklet sig til en hel sæson, fordi det betyder rigtig meget for omsætningen i bagerierne.

”Fastelavnsbolle-hypen tog for alvor fart under corona-nedlukningen, men fastelavnsbollerne forbliver populære år efter år på grund af traditioner, håndværksmæssig kvalitet og nytænkning,” siger formand i BKD, John Jønsson.

På mandag den 20. februar slutter festen hos Lagkagehuset. Den startede i øvrigt i begyndelsen januar.

Find mere om
Footer graphics