Det nyopstartede danske medie kvindesport.dk har udelukkende fokus på kvindesport. De formidler dagligt nyheder og historier om danske kvindelige idrætsudøvere, fordi de mener, der er et hul i markedet med at dække kvindesporten på de traditionelle medier.
Interessen for kvindesport er stærkt stigende i disse år. Ved VM i kvindefodbold 2019 slog kvindefodbolden rekorder overalt i verden. Men på trods af det, bliver kvindesporten slet ikke prioriteret i samme grad som mændenes. Det prøver det lille, nye medie at lave om på.
LÆS OGSÅ:
Det nye medie, kvindesporten.dk, er det første og eneste medie med 100 procent fokus på kvindesport og ønsker at skabe et univers, hvor aktive piger og kvinder kan søge inspiration til træning, udstyr, ernæring og events samt shoppe nøje udvalgte træningsprodukter.
“Vi fortæller de gode historier fra kvindesportens verden for at få de seje kvinder frem i rampelyset. Her skal de lyse op som forbilleder for en ny generation af unge piger og drenge, der i højere grad end i dag skal have kvindelige idrætsstjerner at se op til”, udtaler Peter Arndal Lauritzen, der ejer kvindesport.dk
Foto: Unsplash