Man skal fandme være så pissedygtig.
Hvis man skal komme i betragtning til den ny-opslåede stilling som administrerende direktør på den kuriøse radio fra Skuldborg, skal man kunne lidt af hvert.
Det fremgår af et jobopslag, som Mikael Bertelsen, bestyrelsesformand for r8Dio, har lagt op på Facebook.
“Du er entreprenant af natur og har erfaring inden for drift af digitale vækstvirksomheder. Du har indsigt i SaaS, apps eller andre komplekse digitale løsninger, og har erfaring med digital markedsføring,” står der blandt andet i opslaget.
Men det efter alt at dømme ikke erfaringen, de vægter tungest i ansættelsen. I jobopslaget fremgår det nemlig, at de ikke tjekker stjernerne på skuldrene, men ser mere på kandidatens “viden” og “engagement”.
Det handler umiddelbart ikke om at komme helt ned i gulvhøjde.
Den kommende direktørs hovedopgave bliver at lægge en strategi og føre den ud i livet. De øvrige ansvarsområder tæller optimering af kanalens tekniske drift, økonomi, at holde styr på juridiske aftaler og at bistå virksomhedens forretningsben sammen med Jacob Arentoft, der er kommerciel direktør.
R8Dio gik i luften i 2021, stiftet af Radio24syvs bagmænd, Mikael Bertelsen og Mads Brügger. Kanalen har 150.000 unikke lyttere om måneden og er mest kendt for at lave satirisk fiktion i programmet ‘Undskyld, vi roder’. Sidenhen har de overtaget Radio24syvs guldkalv ‘Den Korte Radioavis’, der nu bare hedder ‘Den Korte r8Dioavis’.
Sidste år gik r8Dio ind i en ny fase i jagten på at blive Danmarks største kommercielle radiokanal, hvilket blandt andet betød, at de begyndte at sende live og søgte investorer. R8Dio finansieres af en farverig samling af kommercielle samarbejder, men har også betalende medlemmer, ligesom det er muligt at betale for at lytte til deres programmer on demand.
Der er ansøgningsfrist den 10. maj, og tiltrædelse hurtigst muligt.