Foto: Kim Kyung-Hoon/Reuters/Ritzau Scanpix

Danskerne elsker rå fisk på valentinsdag

Sushi er et hit på valentinsdag, hvor danskerne bestiller tre gange så meget som normalt, viser nye tal fra Just Eat.

Det er næppe gået forelskede næser forbi, at det i dag er valentinsdag.

Ofte associeres dagen med røde roser og chokolade, men nu har endnu en trend sneget sig ind i danskernes valentinshjerter.

De seneste par år har danskerne nemlig købt hele 3,5 gange så meget sushi den 14. februar sammenlignet med en gennemsnitlig dag, viser tal fra Just Eat.

Årsagerne til sushiens store succes på valentinsdag er ifølge madleveringsfirmaet, at de japanske tangruller er nemme at dele. På den måde undgår man altså at skulle forsøge at spise spaghetti bolognese på en sexet måde.

“Sushi er jo en klassiker, der formår at kombinere en forholdsvis eksklusiv japansk delikatesse med noget afslappet, der er nemt at dele. Det er let, lækkert og mundret og bidrager derfor godt til en romantisk aften,” siger Ann-Sophie Adamsen, landedirektør i Just Eat Danmark.

Danskernes sushitrang er dog stadig størst den 1. januar, som er årets største takeaway-dag.

Hvis man er sulten efter noget lidt andet end sushi, tilbyder Just Eat som noget nyt også levering af erotisk legetøj – direkte til døren.

LÆS OGSÅ

Find mere om
Footer graphics