Foto: Shutterstock

De elsker bukserne så meget, at de tager dem med i graven

Levis fejrer 150 år med Levis 501 Original med en ny reklame, der fortæller historien om Levis-elskende folk, der insisterer på at blive begravet i deres bukser.

Det hele startede med et simpelt patent, tilbage i 1873. Her fandt partnerne Levi Strauss og Jacob Davis på at tilføje nitter til deres bukser. Nitter er en form for metalskrue, som i dag er brugt af langt de fleste jeans-producenter.

Men dengang var det helt nyt, og det hjalp Levi Strauss og Jacob Davis til at skabe nogle jeans, der var ekstra holdbare og perfekte til en lang dag i minen eller på hesteryg på prærien. Levis 501 Originals var født.

Modellen er stadig meget populær i dag, hvilket næppe kan siges om ret mange mærker eller beklædningsgenstande for den sags skyld. Deres klassiske og tidløse design er blevet selve symbolet på cowboybukser. Helt ned til fraværet af lynlåsen, som ikke var opfundet endnu i 1873. I stedet skal de stadig lukkes foran af de ikoniske knapper, ligesom dengang.

Nu fylder modellen 150 år, og det har Levis valgt at fejre med en ny kampagne, de kalder ‘The Greatest Story Ever Worn’, og skal man tro reklamen, holder bukserne ikke bare rigtig længe. Det er bogstaveligt talt, til døden os skiller. I kampagnen fortæller de om hundredvis af Levis-fans, der insisterede på at blive begravet i deres betroede Levis 501 jeans.

Ifølge Adweek.com er det marketingsfirmaet Droga5, der har vundet udbuddet om marketingsfremstødet fra Levis, og de har lanceret tre kortfilm, hvor begravelsesfilmen er den ene, som efter planen vil køre under Grammy-uddelingen på søndag den 6. februar.

Du kan se reklamen her:

Find mere om
Footer graphics