Else Skjold

‘Poprefleksioner’: Hvad ønsker popstjernerne at udtrykke i deres påklædning?

‘Poprefleksioner’: Hvad ønsker popstjernerne at udtrykke i deres påklædning?

I tredje afsnit af ‘Poprefleksioner’ handler det om mode og mere specifikt popstjerners tøjvalg.

Livsstil En del af serien:

Poprefleksioner

I podcast-serien 'Poprefleksioner' inviterer vært Peter Bjelskou gæster i studiet og behandler nogle af de største fænomener indenfor amerikansk populærkultur. Serien dykker ned i aktuelle emner og trækker også tråde tilbage i historien.

Peter Bjelskou er uddannet ph.d. i amerikanske studier fra State University of New York og har undervist på flere danske og amerikanske universiteter. I 2014 udgav han bogen 'Branded Women in U.S. Television: When People Become Corporations', om hvordan amerikanske TV-programmer bruges til at markedsføre brands og produkter – lige fra 1950’ernes sit-coms og quizprogrammer til nutidige realityshows som 'The Real Housewives of New York City'.

I tredje afsnit af ‘Poprefleksioner’ handler det om mode og mere specifikt popstjerners tøjvalg. Modeforsker Else Skjold er gæst i studiet, og de to taler blandt andet om, hvad popstjerner ønsker at udtrykke gennem deres påklædning og berører også nogle af de kæmpe brands skabt af popstjerner.

Else Skjold underviser på Designskolen Kolding og forsker i mænds garderober og bæredygtig mode.

Find mere om
Footer graphics