De yngre generationer foretrækker SoMe-indhold frem for streaming

Med et væld af streamingmuligheder tilgængelige i dag er streamingkrigene i fuld gang. Men streamingudbyderne bør måske være bekymrede for et nyere problem end blot for deres konkurrenter.

Der er stor forskel på, hvilke typer indhold, de forskellige generationer kan lide. Selv blandt de yngre digitale af slagsen.

Det viser en ny undersøgelse fra marketingfirmaet InMobi. Mens millennials foretrækker streaming af tv, vælger generation Z brugergenereret indhold, skriver Fast Company.

Millennials kaldes også for generation Y og er betegnelsen for dem, der er født mellem år 1980-1995, mens Generation Z er født mellem år 1995-2012.

1.000 amerikanske forbrugere deltog i undersøgelsen, hvis vigtigste resultater var:

  • Generation Z (18- til 24-årige) foretrækker i overvejende grad brugergenereret indhold frem for streamingindhold. Specifikt sagde 61 % af generation Z, at brugergenereret indhold er det indhold, de nød mest. Dette efterfølges af musik, podcasts, gaming og først derefter tv.
  • Yngre millennials (25- til 34-årige) sagde også, at de foretrækker brugergenereret indhold frem for andre typer indhold, selvom tv og spil også rangeres højt.
  • Ældre millennials (35- til 44-årige) foretrak tv mest, hvor 67 % sagde, at det var deres foretrukne form for digital underholdning.

Resultaterne afslører, at det indhold, der var populært, da forbrugeren var ung, bliver den mest foretrukne type indhold gennem forbrugerens liv. Da generation Z voksede op, var YouTube-kanaler og TikTok-videoer allerede normen. Millennials voksede derimod op i en tid, hvor tv stadig dominerede medielandskabet.

Hvad disse resultater betyder for streamings fremtid er usikkert. Men når det kommer til brands, der ønsker at fange generation Z’s opmærksomhed, ser det ud til at være vejen at gå gennem brugergenereret indhold.

Footer graphics