Noget tyder på, at airfryeren er ved at vise sig at være den døgnflue, som mange havde spået, den ville være. Måske, fordi folk har opdaget, at det er nok at have en enkelt ovn derhjemme.
Faktum er i hvert fald, at køkkenremediet, der gjorde komet-indtog i de danske husstande, er faldet i popularitet under årets forbrugsfest over dem alle, nemlig Black Friday.
Dugfriske tal fra Nordens største sammenligningstjeneste, PriceRunner, afslører en ændring i danskernes forbrugsadfærd til den nu forgangne Black Friday. To millioner danskere var inde og sammenligne produktpriser hos dem i løbet af Black Friday-ugen, og her kunne man altså se, at antal klik på aifryeren er faldet med 63 procent.
“Airfryeren mistede pusten i år, mens ismaskinen blev årets helt store overraskelse,” siger forbrugeranalytiker hos PriceRunner, Brian Kjer Sommer.
Til gengæld var der nemlig 365 procent flere klik på ismaskinen sammenlignet med sidste år. Også såkaldte prepper-varer har danskerne været interesserede i. Blandt andet FM-radioer, powerbanks og vanddunke.
I år gik brugte vi også MobilePay som aldrig før til at høste Black Friday-tilbuddene. Nærmere præcist blev der foretaget intet mindre end 1,8 millioner transaktioner på MobilePay i løbet af tilbudsfredagen. Det tal er 39 procent højere end i 2023. Det skriver Ritzau.
Det var særligt personer i alderen 47 til 53 år, der swipede beløb af sted med tommelfingeren. Det peakede med folk, der købte særligt legetøj, elektronik og tøj mellem klokken otte og ni om aftenen.
LÆS OGSÅ