‘På Plakaten’: Hvad definerer et godt spillested – også for musikerne?

‘På Plakaten’: Hvad definerer et godt spillested – også for musikerne?

I denne episode af ‘På Plakaten’ handler det om koncertsteder med Sarah Wichmann Matthiesen fra bandet Rigmor, som deler ud af sine historier om at være på koncertsteder – som musikfan og musiker.

Kultur En del af serien:

På plakaten

Hver uge vil podcasten anbefale store oplevelser live på de mindste steder og med nye interessante navne.

Forsangeren fra det danske indieband Rigmor, Sarah Wichmann Matthiesen, er på besøg hos Carsten Holm og Sidsel Thomassen i dagens afsnit af ‘På Plakaten’, der i dagens anledning er optaget på spillestedet Radar.

I dag handler det nemlig om spillesteder, og hvad der er med til at definere et godt spillested.

De taler blandt andet om det aarhusianske spillested HeadQuarters som et sted, hvor man er lykkedes med at forene koncertkultur med efterfølgende festkultur.

– De har virkelig været gode til at skabe det gode dansegulv efter koncerterne, siger Sarah Wichmann Matthiesen, der lige nu er på tour i Danmark, Norge og Sverige.

Men hvad skal der egentlig til for, at man som musiker synes, et spillested er fedt? Det sætter Sarah Wichmann Mathiesen nogle ord på og fremhæver, at de i Rigmor altid bliver taget godt imod på de danske spillesteder. Der er også altid blevet taget højde for, at hun som regel har sit barn med på job.

– Vi skriver jo altid, at der kommer en baby med. Men det føles som om, at de faktisk stort set altid synes, det er ret fedt og lidt hyggeligt, at der kommer en baby med. Alle vil altid gerne hen og hilse, fortæller hun blandt andet.

Som altid er der også aktuelle koncertanbefalinger fra de to værter, der har udvalgt det bedste til lytterne i hele landet – fra Nordjylland og Sønderjylland til Fyn og Sjælland.

Find mere om
Footer graphics