Ane Lynge-Jorlén

‘Modestof’: Hvordan dækker Børsen moden i deres journalistik?

‘Modestof’: Hvordan dækker Børsen moden i deres journalistik?

I dag undersøger vi, hvordan moden bliver dækket som en del af forbruger- og livsstilsstoffet i businessavisen Børsen. Gæst er moderedaktør Rikke Agnete Dam.

Mode En del af serien:

Modestof

Spotlys på modens kultur med Ane Lynge-Jorlén.

I podcasten ‘Modestof’ sætter modeforsker Ane Lynge-Jorlén sammen med forskellige gæster spot på den del af modens kultur, som sjældent løftes frem i mediedækningen. Dagens afsnit af ‘Modestof’ er det første ud af tre indslag, der undersøger modejournalistik i de danske aviser.

I de tre indslag  vil Ane spørge sine gæster, om journalistikken har formået at løsrive sig fra damebladenes reklamejargon og opskriftformat. Indslaget i dag undersøger modestof som en del af forbruger- og livsstilsstoffet sammen med Rikke Agnete Dam, som siden 2013 har været moderedaktør på Børsen, der er kendt som Danmarks erhvervs- og finansavis. Inden Rikke blev moderedaktør på avisen var hun chefredaktør på modebladet Costume. Rikke har en uddannelsesmæssig bagrund i journalistik fra RUC.

Foto: Louise Damgaard

Footer graphics