Deleøkonomi: abonnement på børnetøj
Radio & podcast
menu-close

Deleøkonomi: abonnement på børnetøj

7. maj 2015 |

Jeg har tidligere været inde på det: deleøkonomi er det nye sorte.. det nye store.. buzz-ord.  Der dukker dagligt nye eksempler på deleøkonomi op, og personligt bliver jeg selv mere og mere bevidst om, hvordan mit liv omfavner konceptet mere og mere. For nylig stødte jeg på endnu et nyt koncept inden for deleøkonomi. Et […]

DJ, radiovært, iværksætter og CEO for Heartbeats.dk. Uddannet cand.mag. i engelsk og moderne kultur og kulturformidling.

Jeg har tidligere været inde på det: deleøkonomi er det nye sorte.. det nye store.. buzz-ord.  Der dukker dagligt nye eksempler på deleøkonomi op, og personligt bliver jeg selv mere og mere bevidst om, hvordan mit liv omfavner konceptet mere og mere.

For nylig stødte jeg på endnu et nyt koncept inden for deleøkonomi. Et jeg stoppede op ved, og fik lyst til at dele. Fordi ideen er god.

Har du børn, så ved du sikkert, at de, særligt de første to år, vokser ud af deres tøj før de nærmest har fået det på. Man køber – og pakker det væk inden for få måneder. Derfor virker ideen om en abonnementsordning for børnetøj så appellerende. Det er brandet VIGGA, der er grundlagt ud fra en overbevisning om, at vi kan passe bedre på vores blå planet, hvis vi deler med hinanden. På hjemmesiden står der:

“Grundstenen i VIGGA er den cirkulære idé. Hvis en sparkedragt kun bliver brugt syv gange, inden den bliver for lille og ender på loftet, er det næsten ligegyldigt, hvor bæredygtigt den er produceret. Derfor har vi skabt en abonnementsordning med børnetøj i en uhørt høj kvalitet, så flere børn kan få glæde af tøjet efter jer. Vi tror nemlig på, at cirkulær økonomi, hvor produkter produceres med henblik på at gå i cirkulation, kan være med til at hjælpe vores allesammens klode.”

Det koster 359 kroner pr. måned for et abonnement, der giver de 0-2 årige tøj på kroppen. Når det bliver for småt sendes det retur, og man modtager en ny kollektion i den rette størrelse. Alt er produceret i økologisk bomuld og gennemgår svanemærket rensninger.

www.danielstjerne.com

Le Gammeltoft

DJ, radiovært, iværksætter og CEO for Heartbeats.dk. Uddannet cand.mag. i engelsk og moderne kultur og kulturformidling.