Heartbeats » Podcast » Kunstig intelligens hjælper 112

Techtopia: Kunstig intelligens hjælper 112

5. februar 2018 | Henrik Føhns

Kunstig intelligens hjælper 112
Afspil podcast

Kan en kunstig intelligens høre om, der er tale om et hjerteanfald, når en borger ringer til 112?
Svaret er ja. Maskinlæring fra det danske firma Corti, der har speciale i analyse af stemmer og tale, har analyseret 150.000 samtaler på 112 og kan nu assistere personalet på akuttelefonen. Det er dog stadig et forsøg, som skal gennem en videnskabelig test, men de foreløbige resultater af samarbejdet mellem menneske og maskine er så gode, at de også vækker international opsigt.

Techtopias opdagelsesrejse i kryptovalutaens verden fortsætter også. I denne uge søger vi råd hos en IT-advokat for at få hjælp til at forstå, hvordan man får risikovillige investeringer via kryptovaluta. Vi tager også hul på begrebet “smarte kontrakter”.

Medvirkende:
Andreas Cleve, Ceo, Corti
Freddy Lippert, læge og direktør, Region Hovedstadens Akutberedskab
Martin von Haller Grønbæk, IT-advokat, Bird and Bird